Friday, December 26, 2008

~ untuk Yg Bertanya ~

Wanita..
Hatinya rapuh, mudah tersentuh...
Emosinya ada...
Rajuknya tak lama...
Rasa di hargai itu besar maknanya...

Bercinta..
Bukan hanya pada kata "I Love You"
Bukan hanya pada "saya sayang awak"
Pada saya..
Cinta adalah satu 'rasa'...
Rasa yang amat dalam...
Rasa yang sepatutnya membuatkan kita waras dalam perhitungan....

Erm.. penghargaan itu penting..
Untuk terangkan bagaimana...
Maaf ya Encik Rudwan dan Encik Ady...
Saya gagal menulisnya...
Gagal untuk menterjemahkan dalam kata-kata..
Agar saudara faham apa maksud saya...

Saudara..
Andainya kita berkesempatan bertemu muka...
Akan saya terjemahkannya..
Mungkin ini tentang cinta...
Rasanya halus...
Andainya terluka: ia dalam...
Kiranya gembira: itu ketentuanNya...

Maafkan saya..
Lantaran berjanji..
Tetapi gagal memenuhi...

7 comments:

Aidy Shahiezad said...

isk... mendalam maknanya...
tapi, percayalah semua pastikan mengerti perasaan cinta itu, indahnya ibarat syurga dunia, lukanya pula seakan pedih dek hirisan pisau tajam... ;(

mazni namaku said...

erm..pernah kecewa??

mazni namaku said...
This comment has been removed by the author.
Aidy Shahiezad said...

alamak, soklan cepumas nie..
btul2x isu sensitip nie... hehehe..
neway, sapa je yg tak pena merasakan kecewa berchenta ??

mazni namaku said...

:-) insya'allah pasti bertemu cinta yang encik cari nanti..ataupun sememangnya sudah ada cinta baru.. tetapi masih terasa kenangan lalu?? ^_^

Aidy Shahiezad said...

adeh... pedih je bunyinya.. ;(

WaNabE said...

hahaha...ko kna sbrla ady..neway, slmt bknalan dgn cik laila kte..xlokek utk bri pdpt, pndgn mahupn nsht kpd rkn2..timaksih lai..