Thursday, December 18, 2008

~ rasa dari hati 1 ~

Semalam,
Saya teringatkan seorang sahabat nun di Pahang
Apa khabar dirinya di sana...
Entah macam mana...sedang asyik menunggu SMS saya dibalas...
saya terlelap...
(aduh~ letih rupanya diri saya)

Bangun pagi ini...
Ada beberapa mesej dari sahabat
Erm..kurang sihat katanya...
Perasaan saya??
Sayu...
Sudah acapkali benar perkara ini berlaku...

Tiap kali saya teringatkan dirinya dalam hati yang sayu...
tiap kali itu juga...
Kesihatannya dalam keadaan terganggu...
Mungkin dek rasa hati yang dekat..
Mungkin juga dek kerana kisah kami bermalam di HKT..

Msg yang pada mulanya biasa-biasa...
Tiba-tiba berubah...
Mengundang rasa nun...jauh, ke lubuk hati...
Terbit sudah rasa sayu...
Tanpa sedar..ada air di alis mata...
(cengeng benar saya)

Sahabat saya ini...
Amat dekat di hati saya...
Juga amat dekat dengan keluarga saya...
Mama saya juga kenal benar dengan sahabat ini...
(saya jarang bercerita tentang rakan-rakan saya)

Tetapi..
Sahabat ini lain...
Mama saya kenal, abah juga kenal..
Along juga kenal...
Sahabat ini saya sayang...
Rasa ingin pergi padanya...
Seperti dulu...
Menumpang bahu menangis...
Menumpang kasih berbicara rahsia hati...
meminjam dirinya seketika untuk berkongsi cerita...
Bergelak ketawa..walau lewat dinihari..
ditepi tangga tingkat 3..
Ibnu Jabar.....



35 comments:

WaNabE said...

wan kenal gerangan sape yg lai mksudkn...erm..:(

Aidy Shahiezad said...

owh... begitu rupenya kisah dia ek wan... hehehe... jgn bersedih lagi okay wan... cheers up !!!

WaNabE said...

erm, cm2la ctenyer..xpe, aku hrap gerangan yg dmksudkn akn trus bhgia n shat sejahtera..

Aidy Shahiezad said...

ko plak, tak bahagia ek wan ???

WaNabE said...

aku cmnila..hehehe..xpe, hdup prlu dtruskn...

Aidy Shahiezad said...

da la wan... lame sgt ko melayan rasa hati ko tue... move on la...

WaNabE said...

xpe..xprlu..aku still cm base..ada ms happy, ada ms sdih, ada ms keje, ada ms main, ada ms tido..hehehe...

Aidy Shahiezad said...

"xpe.. xperlu.."

tue maknenya takleh nak move on la tue... btul la orang tue sorang nie...

Are-Um said...

Sbr Incik Wan eh...
"Patah tumbuh, hilang berganti"...

WaNabE said...

erm, tgh sbrla nie..

Aidy Shahiezad said...

nanti aku carikan pengganti ek... ;p

WaNabE said...

erm, xpela incik ady..aku leh cri sndiri...heheheh...

Aidy Shahiezad said...

xpela, org tak sudi... nak wat camne kan...

mazni namaku said...

apakah yg encik ady dan encik wan bincangkan???

Aidy Shahiezad said...

cik mazni,

kami berdua (+ aum) sedang berbicara tentang kisah lalu incik Wan kita nie... hehehe...

ko tak kesa kan Wan ?? ;p

mazni namaku said...
This comment has been removed by the author.
mazni namaku said...

owh~ begitu rupanya :-) saya juga doakan yang terbaik buat incik wan... hehehe.. incik ady nasihat la dia elok2 ye.

Aidy Shahiezad said...

kami da puas nasihat da incik Wan tue tp dia tetap xmo dengar gak... nak wat camne lg, da incik Wan nie suka sangat idup dlm kenangan lalu... hehehe...

btul tak Wan ??

killr0yLive said...

wan biasalah dia...nasihat xmo didengar..
xpela kita bg masa kat dia utk berubah..
nasihat byk mane klu blum sedia nk dgr pn susah jgk..bagai mencurah air ke daun keladi je..

Are-Um said...

kami sbg kwn2 rapat dia nie pn mmg slalu nsiht dia.. Tp nk buat mcm ne kn... Lai pn phm si Wan nie mcm ne kn..

WaNabE said...

aku hrgai nsht kwn2..tp apakan daya..bkn mdh nk lpekn s1..ssh sng brsama..bile bc post ni aku terigt yg aku bw die g klinik n hsptal ms die skit...korg xtau..hya aku n laila mzani yg tau btapa byk kngan dgn die...

Aidy Shahiezad said...

ngungkit nampak ???
ape jenis laki la ko nie boleh men ungkit2 nie... eh jap, aku belah pihak mane nie ??

WaNabE said...

xungkit pn..cm trknang..2 je..pape pn thanx pd korg smua yg bg nsht kt aku...

Aidy Shahiezad said...

aku tak abes lg la... tp takpe la..
kalo ko nak tau, kenangan lalu adalah kenangan terindah tau (yg nie aku blaja dr dazz)... hehehe...

WaNabE said...

dazz???erm, ok...tul 2, kngan lalu adalah kngan terindah...huhuhuh....

mazni namaku said...

erm..betulkan..kenangan lalu adalah kenangan terindah..dan sekurang-kurangnya Allah berikan kita peluang dan ruang untk bercinta, berkasih sayang dan faham apa itu erti rindukan..

WaNabE said...

2 r..tp apekn daya Tuhan da tntukn sglanya..trma dgn pnuh redha..peace!

mazni namaku said...

alhamdulilah...redhapun.. insya'allah mesti ada hikmahnya....

tapi kita nie manusiakan, biasanya kita selalu lupa dengan apa yang dah kita ada...lupa pada erti "penghargaan" erm.. apa maksud penghargaan dari seorang wanita... nanti ya... saya akan tulis entry tentang itu...

WaNabE said...

ok..ktorg akn tgu cite lai 2..hehehe...

Aidy Shahiezad said...

"lupa pada erti "penghargaan" erm.. apa maksud penghargaan dari seorang wanita..."

ade kaitan ngan wan tak ??? ke memang ditujukan untuk incik Wan ?? huhuhu...

WaNabE said...

isk, ko nie ady..cik lai kte nk bcite nnt..kte tgu je..hehehe

Aidy Shahiezad said...

ko tak nak cerita kisah ko gak ke ??

WaNabE said...

xnkla..ksh aku da lpas..xyah ugkit kmbali..hehehe

Aidy Shahiezad said...

perlu, boleh buat buku sejarah untuk tatapan generasi mendatang...

WaNabE said...

xnk r..malu..heheheh..klu indah xpe, ni krg indah jln citenye