Friday, June 24, 2011

~anak saudara~

ini kisah dari teman serumah saya

maktam : Selamat Pagi Cikgu~~
anak saudara : Selabat Pagi Burid-Burid~~~
maktam : Ha!!!!! apa nurin...........hang cakap apa??? O__o
anak saudara : eee...........rrr........ (tutup mulut malu)

rupa-rupanya anak saudara maktam tak boleh sebut huruf 'M' semua huruf M tukar jadi "B"

anak saudara : kira nombor satu hingga seratus dalam Bahasa Inggeris - Lancar
mak tam : ok..kira dalam Bahasa Melayu pulak
anak saudara : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, 12.....errrr...maktam lepas 12 apa ya?? ~dengan muka blur~

inilah kisah yg dapat saya kumpul sepanjang saya menyepi........ :)

Thursday, June 23, 2011

~ketika matahari~

semalam
ketika matahari cerah
penuh tenaga
membakar keringat
pada mereka

hari ini
ketika matahari semakin suram
alam kelam, lesu dan sejuk
segalanya tersekat
terhenti dek kekangan

semoga esok
matahari kembali cerah
kembali memberi semangat
kembali memberi sinar

Thursday, March 10, 2011

~semakin~



mencari sesuatu yg semakin hilang
~dalam diri~

mencari sesuatu yg kian terhakis
~pada diri~

mencari sesuatu yang mula menjauh
~dari hati~

*E.G.O*

~terima kasih~


Thursday, February 24, 2011

Macam Semangkuk Mee


Dalam Persahabatan
Tanpa ujian= hambar

Dalam Persahabatan
Tanpa salah faham = Kita takkan kenal kawan kita

Dalam Persahabatan
Bila terlalu akrab = Buat kita lupa shbt kita tu pun ada perasaan
(sayalah tu...suka over2 keluarkan perkataan)

hurmm..
dalam persahabatan perlu ada banyak rencah...
perlu ada banyak tolak ansur dan melengkapikan..
baru ia
~INDAH~

yang penting, jgn jadi macam mee dekat atas...nampak jer menyelerakan
tapi hakikatnya.... hurmmm
~tak sedap~


Thursday, February 17, 2011

~Akhirnya Saya Undur Diri~


Pesan Beb: sudah lai...tak kemana

*Terkesan*

Jauh...

Jauh...

Paling Dalam Lubuk Hati


Setelah merenung,
setelah menilai...

Saya undur diri
Biar hari ni saya menangis teruk.. biar hari ni rasa macam nak meletup jantung



Thursday, February 10, 2011

Hati dah mendung


Hati dah mendung
K.E.L.A.B.U

Hati-hati dengan kata-kata
Hati-hati dengan kawan-kawan
Hati-hati dengan tingkah laku kita
Hati-hati dengan hati sendiri



Tuesday, February 1, 2011

~Bila Dia Terdiam~


Bila dia terdiam
Saya terkelu seribu bahasa

Bila dia menyepi
Saya mula merindu

Bila dia bersuara
Saya pula yang hilang punca

~SUSAH~

Kerana kisah lalu
saya seperti mana hari ini
kerana kisah lalu
saya rela menyepi

memandang dari jauh
tersenyum dari jauh

~mungkin hanya selesa begini~

maaf