Monday, May 31, 2010

Ngape la saya selalu rasa hati saya kuat??

Dek kerana rasa hati kuat..saya terview gambar kawen orang...
haiyo....
hiah...hiah...dush!!!!!dish!!!!!


Friday, May 28, 2010

Plz...Saya Rimas Ok!!!

Korang...cik lai tensen tau....setiap kali nak kene pegi program@kursus sama cik lai..mesti ada sorang nie....akan msg cik lai..tanya segala bagaikan..."bawa baju berapa helai,masa pegi nak pakai apa, seluar bawak tak, kalau bawak baju banyak nie cukup tak...etc..etc...HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

oOK...Tarik Nafas cik lai....lepas~~ aishhh............erm, korang....umur dia lebih tua dr cik lai...pikir la sendiri..huwaaa..... cik lai menci la nak jawab benda remeh2 nie.....(sambil hentak2 kaki)

tak salah bertanya..kalau 1st time kene g kursus sama cik lai...cik lai terima...ni dh banyak kali..cik laipun baru jer 2 tahun keje situ....fikirlah....

Thursday, May 27, 2010

~kerana tak jadi kawin~

Seronok rasanya nk berkongsi cerita, kerana tak jadi kawen (serius aku ke yg tulis nie) saya telah mengagih2kan segala benda mak nenek yg telah saya beli utk kawen...segala barang hantaran, baju tunang, baju nikah, baju2 mentara yg saya beli semua saya dah agih2kan pada sahabat2 yg dekat dgn hati, juga keluarga terdekat... serius..takde perasaan apa2pun masa bagi tu...happy sangat ok! walaupun ada barang2 tu antaranya dibeli dekat jakarta dan bandung, tapi serius..cik lai puas hati..seronok tengok kawan2 suka.... =)

cik lai juga dah potong rambut pendek...dulu konon2 la...simpan rambut panjang, sbb nanti cik lai nak buat sanggulkan (sangul lintang-hahaha)...tapi kerana cuacapun tak mengizinkan dan ciklaipun tak jadi kawen..jadi cik lai nekad....potong rambut pendek. HA!! serius..ringan kepala...dan amat2 lapang..rasa macam baru hidup jer ;)

cik laipun nekad la..nak tukar background blog nie..nak tukar cara penulisan...tapikan..nak tukar cara penulisan berjaya...erm...sedangkan nak tukar background nie asyik tak boleh....pelik jugak..dulu buat senang je...aishhh..esok2 cik lai cuba lagikan...(kita tak boleh putus asa kan)

situasi pun macam menyebelahi cik lai...cik lai kene atend seminar ESQ dekat putrajaya... suka nyer....moga2 bertambah2 motivasi diri ciklai....
cik lai suka dan sayang korang2 dlm blog nie....korang2 doa2 ya..agar cik lai happy jer sentiasa...
cik lai suka diri cik lai sekarang....
dah tak culas...
dah tak monyok...
dah tak mengeluh kesah
dah tak marah2 orang
dah tak emosional

Monday, May 24, 2010

Tiga Cerita

Cerita 1
Apa perasaan korang bila tahu ada kawan2
yg dekat dgn kita ada skandal dgn suami orang??
Apa perasaan korang bila si isteri tu tanya dekat korang?

korang diam tak?
korang rasa subahat tak?
korang rasa dosa tak?
korang rasa korang buat benda betul tak?

Cerita 2
Ada kawan di katakan perampas
saya kenal dia..
kenal sangat...
Tak.. dia bukan begitu....
Dia tak rampas....
Dia dapat cara elok.
percayalah.

Cerita 3
Buat kamu,
Jangan risau...
Tidak pernah saya salahkan kamu
Jodoh tetap jodoh.
Moga bahagia hendaknya.

p/s: saya yg kembali tersenyum pada Dunia ;)

Monday, May 17, 2010

Dan Saya

Terkedu seketika.
saat tahu dia sudah berumahtangga.

Tahniah buat awak.

Sunday, May 16, 2010

Katanya: Cita-Cita Nak Jadi Cikgu

Teringat dulu
Tiap kali sambutan Hari Guru
Teruja benar saya
Hingga memasang angan-angan juga impian
"AKU NAK JADI CIKGU NANTI"

Teringat juga,
Lagu Guru Malaysia - begitu teruja saya menghafalnya
sajak Usman Awang Guru O Guru
juga saya hafal...
Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca

Dulu,
Kerjaya guru amat2 saya impikan

Dulu,
Sambutan Hari Guru saya pengacara majlisnya

Tapi itu semua dulu,
Kini semakin terhakis perasaan saya itu,
No. Pin KPLI dan DPLI yg dibeli oleh mama,
dipandang sepi oleh saya
Entahla...dulu, ada sekali dapat temuduga DPLi...
Tapi gagal...
Bukan kerana itu, saya kecewa...

Tapi saya percaya....
Ada sesuatu kerjaya utk saya
Insya'allah...

Friday, May 14, 2010

DALAM DENGUNG & CELARU

dalam dengung dan celaru
kisah satu perjalanan
tentang mencari ketenangan

dalam kebutaan mata hati
dalam kecelaruan nurani
dalam pahit kebenaran
dalam nipisnya iman

merangkak kamu
bertatih kamu
agar kamu kenal dia yang satu
agar kamu mengerti

hitam putih kehidupan itu.

Tuesday, May 11, 2010

kamu:kita:mereka

kamu..
sila nyanyikan
lagu-lagu indah lagi merdu

kita..
si pendengar
yang menunggu tiap bait kata-kata

mereka
si penonton
yang mendengar sambil senyum-senyum sahaja

Sunday, May 9, 2010

pesanan buat saya:

semua manusia buat silap
namun
jangan lakukan kesilapan yang sama
buat kedua kalinya

Thursday, May 6, 2010

TELINGA NIPIS

Kawan
Telinga saya nipis
Hati saya besar
Dalam diri saya banyak perasaan

Monday, May 3, 2010

Hari Lahir Abah: Terima Menantu=Hati Saya Turut Sayu



Tanggal 29 April 2010- Birthday Abah yang ke 56 tahun
Esoknya Abah terima menantu sulung
Abah yg tegas selama ini
Tiba-tiba saya rasa cukup lembut



30 April 2010
Along selamat di ijabkabulkan
Saat bersalam, hati saya sayu
Rasa seperti hilang sahabat, kawan, teman
Bergaduh, bergurau, berkongsi rasa
Menyimpan rahsia