Monday, June 28, 2010

Kalaulah Tak Kerana Hutang

Awal pagi dah kena bangun, sebab hari ni nak balik Ipoh...koroje... =) tiba-tiba angan-angan mak jenin berligar-ligar dikepala...kalau tak kerana mengenangkan hutang PTPTN, duit keta, bil itu ini, duit soping, saya lebih rela tarik balik selimut lepas subuh dan ZZzzzzzz. (tido balik) hukhuk..walaupun cik lai tahu org yg tido lepas subuh rezekinya tertutup.

sepanjang perjalanan Taiping-Ipoh awal pagi tadi...Fikiran cik lai terus berangan-angan..hehehehe...apakan daya... drive sorang-sorang maka akan banyaklah angan-angan...tiba-tiba rasa...kan seronok kalau kawen jadi suri rumah tangga jer..hikhik..jaga suami jaga anak-anak jer.. takyah pikir hal kerja, hal manusia dekat tempat kerja, hal gaji, hal overtime, hal kene panggil dtg opis walaupun amek cuti, hal duedate, hal cuti tak lulus, dan macam2 hal lagilah ^____^ duduk rumah jadi suri rumah tangga tapi upgrade sikit status suri rumah tanggan tu kepada Jawatan Pengurus Hal Ehwal Rumah Tangga dan Perancang Ekonomi Keluarga. hehehe....

Pagi-pagi siapkan breakfast utk suami utk anak-anak..suami pegi kerja pastu terus siapkan anak2 hantar pegi sekolah....pastu singgah pasar...balik rumah..sidai kain...masak..mengemas rumah. Ok siap semua..online pulak (buat business online) :p sangat angan2kan..... sebenarnya angan2 ni panjang..tapi malaslah nak tulis... malu ahakss~~ (sambil tepuk dahi) aish..ni la bahaya drive sorang2 sunyi2...setan tu ada je utk membibitkan angan-angan mat jenin...

pssttt~....tapi seronok pulak rasa kalau jadi suri rumah tangga jer...huhuhuhu......

2 comments:

Aidy Shahiezad said...

lame2 bosan gak kalo asyik dok rumah je nnt... ;)

visit my latest entry:
http://aidyshahiezad.blogspot.com/2010/06/kualiti-yang-kau-cari-dalam-tak-sedar.html

mazni namaku said...

hahaha..
entah la kan....
erm..kene belajar bersyukur nie ;)