Monday, January 19, 2009

~ibu kucing~

Tadi..saya ikut bed...pergi ke belakang rumah... bagi anak kucing yg baru pandai jalan makan... wah~garang sungguh si ibu kucing ya... Sebelum ni saya tidak pernahpun terlibat secara langsung memberi makan kepada kucing liar.. ^_^ saya jenis yang takut kucing.. ahaks~

erm..tapi..hati saya sedikit terkesan~
si ibu membiarkan anak-anak itu makan dulu...
sedangkan dia hanya menelan air liur (sayu rasa hati)
anak-anak itu makan dengan lahap..
habis kesemua makanan yang kami bagi..
yang tinggal hanya tulang ikan semata-mata...

ibu kucing terus mendapatkan tulang ikan tu..
menjilat-jilat...
wah~ gugur satu titik air mata saya...

erm..teringat mama di Taiping...

2 comments:

Aidy Shahiezad said...

sedang haiwan lagi tau bertimbang rasa, inikan manusia yang punya akal untuk berpikir...

UzaiR Rusli said...

wah syahdu nya cerita kamu...