Tuesday, March 16, 2010

~Main Masak-Masak~

Punya kesempatan
Berbual dgn sahabat lama
Walau hanya di skrin YM

Mengimbas kenangan lama
sewaktu di sana: terengganu

Dia: Pn Nurul Huda Mohd Asri
sahabat saya: punya kegemaran yg sama
MASAK-MASAK

Beruntung saya
dia tinggal dirumah sewa
selalunya bila tiba semester break
rumahnya jadi tumpuan saya
dan bilik saya jadi tumpuannya ;)

Kami bebas memasak apa sahaja...
dari semudah-mudah masakan: sardin
Hinggalah masakan yg kami kira WoW~~ hebat rasa

Teringat satu kisah
Gara-gara begitu teringgin
Mahu makan nasi lemak citarasa sendiri...
Lantas sambal ikan bilis dimasak di rumah dia
Nasi pula: berangkutlah kami segala rice cooker
dan keperluan membuat nasi lemak
ke bilik saya pula....
sbb niatnya mahu stdy sama-sama mlm nie
dan esoknya bersarapan istimewa

DAN: semerbaklah asrama perempuan dgn bau daun pandan
juga sambal tumis yg dipanaskan :)
suka saya pada kenangan itu

1 comment:

NURULHUDA said...

Salam..alahai...
lai membuatkan kite mengimbas kembali memori lama yang kite simpan kemas dalam kotak hitam minda kite yang akan ditonton semuala sebagai kenangan terindah..
segala detik2 indah penuh dengan warna pelangi yang muncul selepas turunnya hujan dengan langit mendung sebelumnya..seperti juga kotak hitam sebuah pesawat yang boleh menyimpan dan merakam segala peristiwa yang berlaku.uhuhu... sangat teringat akan keindahan alam degree yang penuh suka duka, tawa ria, menangis bersama...wahhhh..berbeza alam master yang perlu dilalui dengan sendirian tanpa rakan seperti waktu degree dahulu..(^_^)